Är utsidan.se övergiven av sina administratörer och döende?

De senaste åren så har aktiviten allt mer gått ner. Designen är urgammal och topp på forumlistan är en oändlig text för STF som köpt sig denna plats. utsidan har sedan mitten av 90-talet varit en inspiration för mig i utelivet men nu verkar den döende.



Det verkar inte heller finnas någon vilja till nytänkande utan allt ser ut som för 10år sedan.

Finns det planer för utveckling eller får den bara driftsstöd så att man kan sätta in annonser? Debatten kring "den röda annonsen" pekar inte på att vilja lyssna på användarna i alla fall!
 
Aktiviteten har gått ned men kvalitén är alltjämt god enligt min mening. Tror att Utsidan lever 5 år till.

Facebook har tagit över vissa bitar men utsidan har delvis en annan funktion. Både Utsidan och Facebook lider av att sökfunktionen inte är optimal. Men utsidan har fördelen att man ofta hittar relevanta trådar genom att helt enkelt googla. Facebook har inte den möjligheten vad jag vet.

Thure
 
... Det verkar inte heller finnas någon vilja till nytänkande utan allt ser ut som för 10år sedan. ...
Det är väl bra det!?!
Då vet man vad man får - och var man hittar den information man söker. Jag har varit med om ett forum
som bytte både grafik och databaslösning - och efter det så var det stört omöjligt att återfinna den information
man visste fanns därinne. De flesta mångåriga/äldre forummedlemmarna slutade frekventera stället
eftersom de inte kände igen sig och kände sig åsidosatta... Så: If it ain't broke - don't fix it!
 
Håller med Odd och thureb har en bra poäng att man ofta hittar tråden man söker via Google.

Risken när man släpper lösa vissa kretsar, antingen av ”räknenissar” eller it-snubbar och liknande att det blir obra.

Utveckling är bra när det blir bra annars obra.

Men visst irriterar jag mig med den här reklamblaffan som vars fördröjning gör att jag klickar på fel länk.
Innehållet stödjer förvisso jag men formen rent tekniskt är irriterande.

Sedan ansluter jag mig till övriga som söker kommentar från Utsidans ledning.
 

talthoff

Forumvärd
Debatten kring "den röda annonsen" pekar inte på att vilja lyssna på användarna i alla fall!

Jag försökte förklara, men du kanske inte gillade svaret.

Vi lyssnar, men det betyder inte att vi kan göra alla glada. Ingen i den tråden hade något förslag på hur vi skulle få in pengar för att driva sajten. Många (inklusive mig själv) har synpunkter på annonsutformning, helt korrekt.

-Thomas
 
Det är väl bra det!?!
Då vet man vad man får - och var man hittar den information man söker. Jag har varit med om ett forum
som bytte både grafik och databaslösning - och efter det så var det stört omöjligt att återfinna den information
man visste fanns därinne. De flesta mångåriga/äldre forummedlemmarna slutade frekventera stället
eftersom de inte kände igen sig och kände sig åsidosatta... Så: If it ain't broke - don't fix it!

Utsidan är kanske inte trasig, men världen har ändrats.
En stor sak som ändrats sedan nittiotalet är att internetanvändare oftare sitter med en telefon än en dator idag. Och utsidan är snudd på oläsbar på en telefonskärm.
 

avslutad210712

Gäst
Jag försökte förklara, men du kanske inte gillade svaret.

Vi lyssnar, men det betyder inte att vi kan göra alla glada. Ingen i den tråden hade något förslag på hur vi skulle få in pengar för att driva sajten. Många (inklusive mig själv) har synpunkter på annonsutformning, helt korrekt.

-Thomas

Allt på "nätet" ska vara gratis. Kan väl inte finnas några kostnader för att driva en site.....

Nej den tiden är förbi när några entusiaster drev några webb-sidor ideelt.

Skulle vara skoj om Utsidan blev en sida där man måste betala för allt utom det rent triviala och alla var tvugna att ha sina riktiga namn verifierade via tex bankid och det skulle stå på varenda inlägg de gör.
 

avslutad210712

Gäst
Utsidan är kanske inte trasig, men världen har ändrats.
En stor sak som ändrats sedan nittiotalet är att internetanvändare oftare sitter med en telefon än en dator idag. Och utsidan är snudd på oläsbar på en telefonskärm.

Precis som människor idag sitter och tittar på film på en mobil.

Jag vet. Jag är en gammal fet gubbe som inte ska uttala mig om någonting. Och en fattig tattare. Troligen också en idiot.
 

avslutad210712

Gäst
Enligt min mening är nästan allt på internet oläsbart på en telefonskärm. Som att se världen genom ett rör. ;)

Du är en gammal gubbe som inte fööööörståååår hur det ska vara.

Tumme upp hur man nu gör det från en annan gammal gubbe som dessutom är fet
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.