Dvs. de är oftast mammas-gossar med för mycket flott i håret.
Det låter mer som raggare. Tjocka öldrickare som åker runt i rostiga bilar. Men det kanske skiljer sig regionalt.
Dvs. de är oftast mammas-gossar med för mycket flott i håret.
Jag tycker mest synd om människor som inte förstår det lyxiga i tystnad, ensamhet och känslan av att inte kunna bli nådd. De går miste om något.Mobiltelefoner och mobilt internet är toppen. Jag kan sköta min beredskapstjänstgöring från skogen! (Skulle kunna i alla fall, har bara provat från stugan.)
Jag skulle vilja ställa ett frågor till de som ständigt beklagar sig:
Hur ofta blir ni egentligen störda av andras samtal ute i naturen?
Stryker ni ofta runt knutarna på Kebnekaise fjällstation bara för att få förfasa er lite?
Jag tycker mest synd om människor som inte förstår det lyxiga i tystnad, ensamhet och känslan av att inte kunna bli nådd. De går miste om något.
HåkanF
Det är litet småfånigt.Nu blev jag intresserad... vari ligger humorn?
Så enligt dig är "macho" en manlighetshandling, förbehållet män, som inte nödvändigtvis behöver vara negatv.Har också svårt att se vad det negativa skulle vara med att kalla Sarek för macho. Misstänker lite dolda genusagendor här där ordet macho direkt associerar till manlig våldtäkt eller liknande galna associationer som gärna feminister gör.
En mer litterär tolkning som jag tror är vanligare i friluftsammanhang där macho närmast ger associationer till rambo-liknande figurer som går ensam genom djungeln långt bort från civilisationen ger en tolkning där Sarek mycket väl kan anses macho.
Varför skall man vandra i fjällen för prestigens skull? Är det det som är "macho", så är väl inte "macho" särskilt positivt, bara dumt.
Jag har vandrat i Sarek och är en vanlig medelålders "tant" utan minsta machoambitioner. Om det skall vara prestige/"macho" att gå där så kanske jag inte är välkommen?
Alla har vi olika skäl till det vi gör. Det kan vara svårt att förstå andras motiv från sitt eget perspektiv.
Det verkar också vara lite prestige att inte bry sig om prestige.
Om Sarek ses som ett prestigegivande machoområde och du absolut inte vill ha någon del av den prestigen, då måste du välja andra områden eller hålla det för dig själv att du varit där.
Varför skall man vandra i fjällen för prestigens skull? Är det det som är "macho", så är väl inte "macho" särskilt positivt, bara dumt.
Jag har vandrat i Sarek och är en vanlig medelålders "tant" utan minsta machoambitioner. Om det skall vara prestige/"macho" att gå där så kanske jag inte är välkommen? Jag hörde om två svenska killar som träffat två svenska tanter uppe i avlägsnaste Tibet, men i stället för att bli glada över att se svenskar, så blev killarna provocerade av att tanterna klarade av att resa dit. De ville vara "macho", antar jag.
Inte för att jag bryr mig, jag reser ändå.
Så sant som det är sagt, spaceromancer, du verkar ha väldigt svårt att förstå mina motiv för att vandra i Sarek!