är det roligare om man är full?

Har ni läst nya utemagasinet? Där står bland annat i en bildtext att det är härligt att uppleva svenska naturen tillsammans med en packad kanadensare. Måste det vara en kanadensare? Går det lika bra med en fransman eller rent av en dansk? Och hur packade skall de egentligen vara. Det måste vara svårt om de inte kan gå själva, och förmodligen tungt att bära med all sprit som behövs under en veckotur.

;-)

Kalle

Våt paddling.

Det går lika bra med en dansk, men det får inte vara någon ungdom utan en gammeldansk.
Det är många som hävdar att varje sak ska ha minst två användningsområden. Därför är allt annat än spritkök uteslutna på en sådan här tur.
Sedan finns det väl fler saker att fylla kanadensaren med? Jovisst, absolut.
Som mål med turen får väl Rom anses vara givet?

Lev!

//Ola

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Det går också bra med en tysk jägarmästare, och vilken explorer man känner sig som när man glider fram på det rena(de) vattnet.
Uff....

/BAX

Almgren

Avslutat
Kalle E; sa:
det är härligt att uppleva svenska naturen tillsammans med en packad kanadensare

För flera år sedan skrev STF i en skrift att man skulel gå lätt packad i fjällen. Undrar hur det går ihop med kanadensarn. Får just en kanadensare vara hur packad som helst, och vi andra bara lätt packade?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Packad...

Trots att jag inte dricker gillar jag alla typer av Uteliv, och Eldvatten har jag bara till mitt Spritkök. Man blir Hög som ett hus av nivån i detta forum...

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.