är det roligare om man är full?

Har ni läst nya utemagasinet? Där står bland annat i en bildtext att det är härligt att uppleva svenska naturen tillsammans med en packad kanadensare. Måste det vara en kanadensare? Går det lika bra med en fransman eller rent av en dansk? Och hur packade skall de egentligen vara. Det måste vara svårt om de inte kan gå själva, och förmodligen tungt att bära med all sprit som behövs under en veckotur.

;-)

Kalle

Våt paddling.

Det går lika bra med en dansk, men det får inte vara någon ungdom utan en gammeldansk.
Det är många som hävdar att varje sak ska ha minst två användningsområden. Därför är allt annat än spritkök uteslutna på en sådan här tur.
Sedan finns det väl fler saker att fylla kanadensaren med? Jovisst, absolut.
Som mål med turen får väl Rom anses vara givet?

Lev!

//Ola

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det går också bra med en tysk jägarmästare, och vilken explorer man känner sig som när man glider fram på det rena(de) vattnet.
Uff....

/BAX

Kalle E; sa:
det är härligt att uppleva svenska naturen tillsammans med en packad kanadensare

För flera år sedan skrev STF i en skrift att man skulel gå lätt packad i fjällen. Undrar hur det går ihop med kanadensarn. Får just en kanadensare vara hur packad som helst, och vi andra bara lätt packade?

Packad...

Trots att jag inte dricker gillar jag alla typer av Uteliv, och Eldvatten har jag bara till mitt Spritkök. Man blir Hög som ett hus av nivån i detta forum...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips