Är det här en Grönland eller en Alaska? - i FN-blått

Jepp,
men det saknas två ljusgrå 115+cm / 20mm packremmar/
spännband med grå fix-lock (till packpåsefästningen)

- så är det någon som har såna stroppar över/till salu:
hör av er! [Svart ser sååå fel ut.]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kan inte hjälpa dig men undrar om du har överblivna avbärarbälten och axelremmar kvar. Hur ser de ut? Jag är inte Haglöfs-orienterad per se utan bygger ihop lite bit för bit. Hittade någon ram jag utvecklat lite och vill ha bättre avbärarbälte samt gärna originalvariant på axelrem med toppstramare (har enbart hemsydda dito).

/Henrik

OK, jag utlovade en gruppbild med alla fyra färgerna:
En Orange - en Blå - en Svart och en Grön Haglöfs Alaska
Några exempel ur drygt 40 års Haglöfs Alaskaproduktion...

Bilagor

• PICT8646Butsidan.jpg
    PICT8646Butsidan.jpg
    266.7 KB · Visningar: 1,314
Min Haglöfs Alaska-samling sväller!

Nu har jag fått tag i en av de grå (med svarta kant- och spännband). Jag undrar hur många
fler udda färger som kan dyka upp? Det kan inte ha varit speciellt många sålda av den grå,
jag har bara sett den jag köpte och en till (i ett teveprogram). Har någon här sett någon grå IRL,
eller någon annan ännu mer udda färg på en Haglöfs Alaska?

Nu har jag Alaskan i fem olika färger; Orange - Blå - Svart - Grå - Grön,
så en ny gruppbild kommer...

Grattis till köpet! Den gråa har, vad jag sett av bilderna, den bästa kombinationen av bärsystemsdelar, enligt mitt tycke.
Jag lovar att hålla ögonen öppna för eventuella uppdykande färger :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips