Designfel Haglöfs Grönland?

öglan på översta bilden i inlägg #10 (öglan på undersidan av säcken) är till för att att trä en lös rem genom, som håller fast en lös cylindrisk packpåse (stor som en rejäl gammaldax sovsäck)

Se denna bilden som exempel

/Patrik
Tack för infon, misstänkte att det var till packpåsen!
Extremtextil grönt 3/4"-band...
Symaskin, sprättkniv och handlag tar jag för givet du kan hitta i bekantskapskretsen...
/Odd
Kanon, tack för tips och input på ryggsäcken!
Ja det ska inte vara svårt att lösa :)

Remmarna som går runt säcken sitter på min fastsydda i botten på säcken och går alltså inte att fästa i ett stag på ramen.

Packsäcken bör alltså sitta med egna remmar? Det verkar ganska rimligt när jag tänger efter och om man fäster dessa så som du beskriver så hjälper det ju till att avlasta nederdelen av säcken , eller tänker jag fel?
Den modell du har med karbinhake är fastsydd och det är annorlunda mot andra versioner där remmen sitter i tvärstaget och sedan spänns i ett fixlock.

Och ja, packsäcken ska fästas med två remmar runt tvärstag på ramen (fixlockspänne). Det hjälper att fästa remmen i ett tvärstag som sitter lite högre än nedersta punkten på själva säcken. Då drar du fast packsäcken mot ryggsäcken och får en tightare packning (annars kan packsäcken sagga och hänga lite).

//J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips