Har en 4 stegad Grönland under reparation/återställning. Har kikat på flera Grönland samt bruksaanvisningar. Så jag är tvärsäker.
go tur
go tur
Hur ska då ryggsäckens övre del och spännremmarna fästas i nedre delen av ryggsäcken? har ju två remmar med karbinhake som jag nu fäst likadant på båda sidor. saknar jag några remmar?Har en 4 stegad Grönland under reparation/återställning. Har kikat på flera Grönland samt bruksaanvisningar. Så jag är tvärsäker.
go tur
Okej! Tack för svar! Antar att jag fäst allt på rätt plats då? Är en 4-stegad ram jag har.En sån där Grönland är helt annorlunda konstruerad/remmad - så min rekommendation är inte
direkt/alls tillämpbar. På senare säckar är det bandet, som du visar fastsytt, löst och går via på-
sydda remledare ner och runt säcken för att sedan fästas i ramens tvärslå. Likadana remledare
som den du visar på undersidan av säcken... Ganska enkelt att åstadkomma med sprättkniv, sy-
maskin och Extremtextil -material...
Jag misstänker att det där kanske är en lösning tidiga Grönland hade på 4-stegad ram?
/Odd
Du får gärna förtydliga vad du ser som egenpåhittat? Jag har själv inte så mycket att jämföra med, men av de bilder som jag lyckats hitta ser jag inga skillnader i jämförelse med min.Det där ser ut som någon egenpåhittad lösning? Inget jag sett förut iaf,tycker söm på bandet ser suspekt ut oxå. Jag hade personligen sprättat bort remen och haft det som det traditionellt är istället
Då är jag med! Har sett andra Grönland som liknar min dock, kanske det skiljer sig från olika årsmodeller? Låter iaf smidigt det du beskriver, kanske får bli en modifiering av min i framtiden. Tack för svar!Ett band sitter fast i topp och ett annat i botten,de är iträdda respektive fållor och är sedan pistolhake imellan,supersmidig öppna/stäng konfiguration
Tack för tipsen!Polypropylen band och plast klickspännen kostar nästan ingenting nytt och finns i alla möjliga färger ifall du vill piffa till den i framtiden. Kan rekommendera Thelin Outdoor som har bra sortiment och hobbix har bra spännen,paracord,mm.
Köp inte nylonband det är enbart nackdelar med dessa