är det här en bra sovsäck?

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tung och varm!
Skall hon ut och vilja komma med en gång till så får nog både säck och vikt passa till uppgiften.

Lycka till
//J

Tung och varm!
Skall hon ut och vilja komma med en gång till så får nog både säck och vikt passa till uppgiften.

Nja, det beror ju på... Min respektive är ganska frusen av sig och har inga som helst problem med för mycket värme i sin Marmot W's Angel Fire (komf kvinnor -3,7).

Överlever bra i min W's angel fire (som Johan A) nämnde ovan. Har inte frusit hittills och är jättenöjd med den. Sjävklart finns det lättare säckar men jag bär hellre de få extra grammen än att frysa...

Jo men jag baserar det på närståendes sovsäcksbehov och använding av sovkläder och innerlakan. För vi gillar inte att tvätta i onödan.
Av egen erfarenhet vet jag att för varm sovsäck är pest, i kvadrat och tung dito gör alls ingen glad.
//J

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.