Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Då har det då kommit..!!
Mitt Custom-Sage XP 590...!! Men, utan spötub!
Aldrig att jag vågar mig utanför huset utan att först stoppat spöt i en spötub.
Vet ni om det finns det Sage spötuber att köpa löst??
Då har det då kommit..!!
Då har det då kommit..!!
Själva cordura-tyget väger inte så mycket utan det är mer relevant vad tuben är gjord av för material. Det finns inga tuber som är gjorda av cordura (i så fall blir de väldigt mjuka...), däremot finns det tuber i plast och andra material som är överdragna med cordura.
Alltså, vikten är beroende på vad tuben är gjord av för material.
gå ner till eran lokala rörmokkare med mått på era spö, sedan kapar han till en bit rör med ändbitar.. Efter detta så ta en läderrem i lagom längd och popnita fast remmen i röret.. Vips, vaps, vops osså va spötuben klar(max:200/300
gå ner till eran lokala rörmokkare med mått på era spö, sedan kapar han till en bit rör med ändbitar.. Efter detta så ta en läderrem i lagom längd och popnita fast remmen i röret.. Vips, vaps, vops osså va spötuben klar(max:200/300
Själva cordura-tyget väger inte så mycket utan det är mer relevant vad tuben är gjord av för material. Det finns inga tuber som är gjorda av cordura (i så fall blir de väldigt mjuka...), däremot finns det tuber i plast och andra material som är överdragna med cordura.
Alltså, vikten är beroende på vad tuben är gjord av för material.
Kan tillägga att jag har ett "personligt rekord" på en fullt fungerande spötub för 14:-
För en smålänning som mig sved det i jämförelse med den Plano-tub jag köpte några år tidigare för ofantligt mycket mer...
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer