Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har också ett Keron från 80-talet, Väven är fortfarande hur bra som helst, tältgolvet gav upp först. Två av tältstängerna i glasfiber har gått av under årens lopp men nu är samtliga ersatta med aluminiumstänger. Tror du gjorde ett klipp
Ja det är tre stänger. Nej dom passar inte rakt av, men jag mätte glasfiberstängerna och angav längden till Hillebergs som erbjöd sig att kapa dom nya i rätt längd utan extra kostnad. Mycket trevligt bemötande. Men kan hålla med om att dom kostar en del.
Vet inte om du fått tältet ännu och om det har aluminium eller glasfiberstänger?. Skulle det visa sig att tältet är så gammalt så det har glasfiberstänger, varför stressa med att byta om det visar sig att stängerna är i bra skick?
Glasfiber har använts med framgång på ex fiskespön i årtionden är är ett tåligt och pålitligt material, betydligt mer förlåtande för mindre slag eller skråmor än ex kolfiber.
Har ju inte fått hem tältet ännu (säljaren hade det i sin stuga, och skulle skicka det vid tillfälle).
Vet inte vad det är för stänger ännu, jag kan ju ha tur att det är aluminiumstänger, men om det är glasfiber kommer jag inte att byta ut dom ifall de är hela och funktionsdugliga. Dock bra att möjligheten finns att köpa nya.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...