Ägare till kajakföretag skövlar å

Jag funderar lite kring förutsättningarna för vad som hänt. Om jag inte har missförstått allt så har det funnits en gammal kvarn där kraftverksbygget nu har skett. Den ursprungliga byggnationen har fungerat hämmande på fiskvandringen, eller?
Finns det då en möjlighet att den trappan som som eventuellt har planerats skulle gynna vandringen mer än om man bara återställer till det skick som rådde före den senaste försämringen, dvs med en gammal kvarn och utan en trappa?

Det var ovanstående text jag refererade till när jag ställde min fråga om laxtrappa om den är insinuant eller inte är upp till var och en och bedöma. Jag har min uppfattning klar i alla fall. Kommer inte att bemöta dina kommentarer längre då det inte känns meningsfullt.

På vilket sätt är den frågan ett försvar för hans handlande?

Var det inte nån som försvarade hans handlande med att det skulle byggas en laxtrappa förbi kraftverket?

Facebookgruppen är inte startad som nån grupp för att bojkotta någon utan dess avsikt var att RÄDDA STRANE Å och det verkar förhoppningsvis att ha lyckats. Denna tråden här på utsidan har inte skapats av någon med anknytning till startandet av RÄDDA STRANE Å.

Finns det någon anknytning mellan den här tråden och facebookgruppen?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
DET tror jag också. Men han kan ha goda skäl för att tiga under en pågående process. Fast de skälen känner vi ju inte till. Ännu.

Om jag ska spekulera så tror jag snarare att han inte fattat hur mycket kraft det finns i sociala medier. är man inte en del av detta så fattar man nog inte snabbheten och räckvidden. Och även om man gör det så finns det ytterst få lyckosamma strategier att hantera det tyvärr.

Bästa är ju att inte sätta sig i en sådan situation att man behöver det.

Då får vi se om Kajaklagret Orust AB får göra rätt för sig eller om det stannar där. Mycket tråkigt i så fall. Lär ta hyfsad till men håll oss uppdaterade.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips