Aconcagua 2014/2015

Jag har funderat på Aconcagua ett tag, läst forum, bloggar och reserapporter och blir lite sugen. Gick uppför Kilimanjaro förra sommaren, och det blir Mont Blanc nu i juli/augusti. Nån mer som är intresserad av att organisera en resa?

Hallå!
Fått tag på nåt ressällskap? Vi är 2 pers som tänkt göra ett försök
på Aconcagua Jan/Feb 2015 nånstans.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej! Nä, jag har inte fått tag i nåt än. Hur långt har ni kommit med planerna? Jag är helt klart intresserad iallafall! Har ni tänkt att gå själva eller med guide?

Klart ni ska åka!

Hej!
Jag satt precis som ni gör just nu för ett par år sen och gjorde samma sak!
Då hittade jag några här på utsidan som saknade en fjärde kamrat.
Efter en lyckad resa till Aconcagua så har det blivit flera resor tillammans och om ett par veckor sticker jag och de andra i Team Lajt (lajt.com) till Alaska för ett besök på Denali!
Så det jag vill säga är bara; ÅK!

Vi har inte kommit "längre" än att vi i princip bestämt oss för att åka, fixat med ledighet mm.
Rörande guidning eller inte, är det något som beror på hur många vi blir på trippen.
Lite olustigt att stå ensam om det skulle hända nåt (om man bara är två)

Vi var upp för Kili i Sep-13 och har bara det som "erfarenhet" av högre berg. (Känndes
till största delen som lite friluftscharter :))
Somrarna brukar dock förläggas till Jotunheimen eller Rondane i Norge. Mest för
naturens skull, men har visat sig vara bra träning för trekking i brant/småjävlig
terräng :)

Du kan slänga ett mail på criffeb@gmail.com om man ska planera vidare

Hej!
Jag och en kompis har haft planer att åka i vinter till Aconcagua, tyvärr så har min kompis fått nytt jobb som gör att han inte kan åka.
Om det finns ett intresse så är jag gärna med på den här resan.
Lite snabb info Om mig.
Har varit i himalaya på 5500 meter två gånger, Planerar en MtBlanc i sommar och vandrar mycket i svenska fjällvärlden. Isklättrar så ofta jag kan.

Mvh Calle

Kul att det dykt upp en tråd om detta.

Jag har tidigare varit på väg till Aconcagua men jobb satte tyvärr käppar i julet för de planerna just då. Suget finns ju kvar även om jag om några veckor ska iväg till Ryssland och bestiga Elbrus.

Vad sägs om att skapa en facebookgrupp för oss som är intresserade så kan vi föra diskussionerna vidare där. Då får vi också en uppfattning om folks intresse, möjligheter och kunskaper i övrigt?

För egen del har jag varit uppe och vänt på Keb, Mont Blanc, Kilimanjaro och nu förhoppningsvis Elbrus. Har även gått fortsättningskurs i alpinism med UCPA och klättrat en del tidigare.

Fin idé!
Slängde upp en grupp med namn "Aconcagua 2015 Utsidan"

Som det ser ut för oss så kommer vi att sticka To 8/1 och hem Mån 16/2 2015.
Tänkte ta oss an berget så snart det går så vi får lite tid till annat i Argentina också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips