3 delad kajak?

Hej. Är det någon som vet någon tillverkare som gör 3 delade kajaker?
Jag har koll på Skim & NDK/SKUK samt att ev Rockpool gör 3 delade på beställning.

Ser helst att kajaken är min 5m lång eller iaf i närheten av 5m längd och ingen bred trög kajak (ej +58cm kajak) samt av ett kvalite´fabrikat liknade ovan nämnda, helst glasfiber men kan ev tänka mig plast.

Och om någon har erfarenhet av 3 delat, finns det nackdelar förutom ökad vikt?

Vet inte om denna från point65 finns att köpa längre:

Ingen egen erfarnhet, har bara sett på bild/film.

/Patrik

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag har en tredelad 6 meters stripbyggd havsracer som är ritad Björn Thomasson. Byggd av Utsidanmedlemmen Rune Eurénius i hans lägenhet.

Snabb och optimerad för kroppsvikt upp till ca 70 kg.

Kan tänka mig att sälja den.

Thure

Jag har en tredelad 6 meters stripbyggd havsracer som är ritad Björn Thomasson. Byggd av Utsidanmedlemmen Rune Eurénius i hans lägenhet.

Snabb och optimerad för kroppsvikt upp till ca 70 kg.

Kan tänka mig att sälja den.

Thure
Hade jag varit i närheten av 70kg så hade det kunnat vara något, men jag är över 191 cm och ca 110kg 😜😎

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips