Tålig långsked som inte böjer sig

Letar efter en långsked för att äta "mat lagad i påsen". Den ska vara i metal (plast lär knäckas/spricka) så titan eller annat rosttrögt. Skulle den råka ha mutterhål i skaftet är det ett plus. UL är inte heller måste. Hållfasthet är prio 1 - ska kunna leva i fickan utan att komma upp som ett V.
En vanlig spork, på omkring 15cm är för kort. Jag vill äta utan kladd på fingrarna när jag äter sista i påsen.

Om du inte förstår vad jag frågar efter, så ungefär som denna, fast tåligare (då den fick dålig recension på just hållfastheten):
https://www.stadium.se/sport/outdoor/kok-mattillbehor/304073101/adventure-food.long-spoon.silver

/Patrik
 
Kolla någonstans där de säljer bar- och drinktillbehör. Långa skedar förekommer i shaker-satser och liknande. Stora svenska möbelbutiken har säkert också.
 
Jag har en "långsked" i plast (teleskopmodell ). Att den skulle knäckas/spricka känns minst sagt långsökt!
-Inte bara långsök,t utan helt osannolikt - men då pratar jag förstås om sommartemperaturer; sträng vinter "campar" jag inte i.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.