Tålig långsked som inte böjer sig

Letar efter en långsked för att äta "mat lagad i påsen". Den ska vara i metal (plast lär knäckas/spricka) så titan eller annat rosttrögt. Skulle den råka ha mutterhål i skaftet är det ett plus. UL är inte heller måste. Hållfasthet är prio 1 - ska kunna leva i fickan utan att komma upp som ett V.
En vanlig spork, på omkring 15cm är för kort. Jag vill äta utan kladd på fingrarna när jag äter sista i påsen.

Om du inte förstår vad jag frågar efter, så ungefär som denna, fast tåligare (då den fick dålig recension på just hållfastheten):
https://www.stadium.se/sport/outdoor/kok-mattillbehor/304073101/adventure-food.long-spoon.silver

/Patrik

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Kolla någonstans där de säljer bar- och drinktillbehör. Långa skedar förekommer i shaker-satser och liknande. Stora svenska möbelbutiken har säkert också.

Jag har en "långsked" i plast (teleskopmodell ). Att den skulle knäckas/spricka känns minst sagt långsökt!
-Inte bara långsök,t utan helt osannolikt - men då pratar jag förstås om sommartemperaturer; sträng vinter "campar" jag inte i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips