Tålig långsked som inte böjer sig

Letar efter en långsked för att äta "mat lagad i påsen". Den ska vara i metal (plast lär knäckas/spricka) så titan eller annat rosttrögt. Skulle den råka ha mutterhål i skaftet är det ett plus. UL är inte heller måste. Hållfasthet är prio 1 - ska kunna leva i fickan utan att komma upp som ett V.
En vanlig spork, på omkring 15cm är för kort. Jag vill äta utan kladd på fingrarna när jag äter sista i påsen.

Om du inte förstår vad jag frågar efter, så ungefär som denna, fast tåligare (då den fick dålig recension på just hållfastheten):
https://www.stadium.se/sport/outdoor/kok-mattillbehor/304073101/adventure-food.long-spoon.silver

/Patrik

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Kolla någonstans där de säljer bar- och drinktillbehör. Långa skedar förekommer i shaker-satser och liknande. Stora svenska möbelbutiken har säkert också.

Jag har en "långsked" i plast (teleskopmodell ). Att den skulle knäckas/spricka känns minst sagt långsökt!
-Inte bara långsök,t utan helt osannolikt - men då pratar jag förstås om sommartemperaturer; sträng vinter "campar" jag inte i.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips