Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag läste i ett inlägg här för över ett år sen
hur man gjorde en återstart på gps'en när den har strulat till sig och inte vill ha kontakt med PC'n
trots rätt inställning.
Det var någonting att man skulle ha ett par knappar nedtryckta vid start.
Nån som vet?
Tack både Torbjörn och Per. Det var exakt detta jag sökte.
Nu är det frågan om mod att tömma hela Gps'en och
tron på att kontakten med PC'n återkommer.
Tack både Torbjörn och Per. Det var exakt detta jag sökte.
Nu är det frågan om mod att tömma hela Gps'en och
tron på att kontakten med PC'n återkommer.
Enda gången jag har haft problem med att få kontakt mellan PC och min 60CS är när jag installerade den nya friluftskartan pro.
Då ändrade den drivrutinerna för GPSen i själva PCn.
jag valde bara att uppdatera drivrutinerna i windows och fick kontakt igen så det hade inget med gps en i sig att göra. Då syntes gpsen i windows under enhets hanteraren med ett utrops tecken. Det är inget sådant ?
Själv använder jag enter + power när jag vill kolla temperaturen, då det sitter en termometer i den också.
dock så värmer komponenterna upp den under drift så den visar fel efter den är driftsatt.
Jag gjorde en reset på min när det tog väldigt lång tid för den att låsa på satteliterna.
och det märktes inte någon skillnad efter det, dock med den senaste uppdateringen går det mycket snabbt att finna och låsa på satteliter.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...