3000 pix på Naturkompaniet

Dags att fundera på vad jag ska köpa för de 3000 jag fick av mina föräldrar i form av ett presentkort. Har tittat, tittat och tittat men inte hittat något. Känns som jag har allt. Gillar att vandra både sommar- och vintertid. Klättrar lite.

Har två tält (ett solo- och ett för tvåmanna), ingen GPS men tycker att kartor funkar, alla kläder man kan tänka sig. ett skitgammalt kök men det är fint. Och såvidare.

Vad tror ni att jag behöver som jag inte anat och som finns i Naturkompaniets sortiment (som jag tycker är ganska tunt på riktigt bra grejer).

En del har då angenäma problem kan man säga. Nu vet jag inte riktigt vad frystorkad mat har för hållbarhet men om du köper sånt och annat förbrukningsmaterial för pengarna klarar du dig ett tag.
Dumt att köpa grejer man inte behöver bara för att man "måste"
Pär

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Mat är ju faktiskt en riktigt bra idé. Med tanke på hur dyrt det är på Naturkomaniet lär ju inte hållbarheten behöva vara längre än...tja framåt våren.
Leatherman. bra förslag men jag har min gamla fina som klara sig bra.

Jo, jag tror det finns skidor på naturkompaniet.

Långfärdsskridskor verkar du ju sakna också.

Själv har jag 1600 kr på ett presentkort där som jag inte hller vet vad jag ska göra med. Det är svåra problem. :)

I det häradet ...

är det ett par riktiga kängor typ Lundhags proffesional eller

en outdoor realtime info .... mao en klocka från Suunto m fl

eller en vintersovsäck.

Som jag kan tipsa om.

Jag tänker att om du redan har det mesta så satsa på förbrukningsvaror! Jag gillar Smartwools strumpor för jag tycker de håller längre än några andra yllestrumpor jag haft (men även de slits naturligtvis). Friluftsmat som någon föreslog verkar också som en ok idé.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips