3 mila vandring

i natur o skog i göteborgsområdet ?? tips o användbara kartor som man kan köpa vore tacksamt.

vandringen ska genomföras på 5 timmar pga ett vad med 27 kg packning

Vänta lite nu...

3 mil på 5 tim? Och med 27 kilo på ryggen? Visst händer det att jag slår vad ibland också, men med ovanstående odds så hade jag nog backat. Berätta gärna hur det gick.

Punkarn

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ta spårvagnen!

LOOP32; sa:
vandringen ska genomföras på 5 timmar pga ett vad med 27 kg packning

Och tre mil! Gå till spårvägen och planera med hjälp av deras spårvägskarta för din ryggs skull.
Skulle du ändå envisas att gå: Håll till i Ängsgårdsbergen så kommer Harald från tråden http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27709 och fotograferar!
God tur men du har fått några vänliga varningar och tips innan..

Ber alla om ursäkt tidsmarginalen var fel Sorry missuppfattade min kollega det ska vara 8 Timmar o inget annat Sorry alla o tack för svaren

Aha, jag trodde att det var något "vi fixade det i lumpen. Fixar du det nu, vad"

3 mil på fem timmar skulle då ge 6 km/h vilket väl är "jägartempo" när terrängen är ganska förlåtande. 50 raskt marsherande 10 minuter vila osv eller hur det nu var.

27 kg känns också som vikten på lumpenpackningen för "ligga ute vandringar".

Buzzrock du har helt rätt vad gäller Lumpen stuket

han jag ska gå med gick aldrig soldatprovet som dom hade o nu har han gått ner vikt o satt det som mål o då sa jag att jag gärna går med

avslutad210712

Gäst
LOOP32; sa:
Ber alla om ursäkt tidsmarginalen var fel Sorry missuppfattade min kollega det ska vara 8 Timmar o inget annat Sorry alla o tack för svaren

Ändå ganska saftigt i mina ögon men det vore skoj att få höra efteråt hur det gick och framförallt hur fötterna mådde.

Tror dock att det är möjligt efter att ha gått efter min kusin i en vecka när han sprang genom fjällen *L*

Jag skulle föreslå en landsväg eller liknande. 3 mil är inte så himla långt men 27 kilo är jäkligt tungt.

Ska själv till Nijmegen nästa vecka och promenera =)

tjenare!

ta bussen till hindås och gå vildmarksleden tillbaka! tror den är runt 3 mil. den slutar i skatås!

ha en bra tur =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips