168 (180) mil - Haparanda till Ystad hjälp!

Ber om ursäkt för sent svar - varit en del att stå i.


Tack för all information hittils, jag har varit inne och tittat på bland annat sverigeleden. Dock kommer jag behöva lägga om alla städer jag skall stanna i. Problemet är att det blir betydligt längre att gå...närmare 40-50 mil. Jag vet inte om jag hinner klara det på 100 dagar då jag inte kan vara borta från jobbet längre än så.

Här ser ni en PDF: http://www.svenska-cykelsallskapet.se/images/sveledbild.pdf

Någon som har något tips vart jag kan vika av ifrån för att göra det hela smidigare egentligen?


mvh
 
@Daniel;


Som du ser i mitt första inlägg är väl tanken att jag skall gå via dessa städer då det skall tydliga vara snabbaste sättet. Om du på något vis har någon koll på sträckorna där emellan skulle jag vara hjärtligt och uppriktigt sagt asglad om du kunde se efter hur Ni/Du gjorde. :)


MvH
 
Skulle jag varit dig skulle jag använt mig av Google maps sen modifierat den efter behov och ev. spontana infall du får. Du vet ju att du ska söderut. Vandringsleder är ju en bra utgångspunktockså. Men de tar dig inte genom städerna.
 
Denna väg är 167 mil och undviker europa-vägar bortsett från en kort sträcka (ett par km) mellan mellan Luleå och Haparanda.

Det må se ut som att det blå sträcket går på E4:an på en del ställen, men zoomar man in lite ser man att den i själva verket går på småvägar nära E4:an.

Hoppas det är hjälpsamt: http://goo.gl/maps/ttAUC

Vill du verkligen passera norrköping och kalmar kan du säkert göra det också utan några som helst problem, Finns bättre med småvägar i södra Sverige.
 
Hmm...i vår bilatlas syns de flesta vägar ner till små enskilda vägar och tom skogsvägar som slutar i vändplaner i skogen. Är ju inte svårt att undvika motorvägar och länsvägar med en sådan, men räkna med att det blir omvägar.

Jag skulle knalla in på bensinmacken och införskaffa en dylik som utgångspunkt. Om du har möjlighet att ta med dator kan du också surfa in på länsstyrelsernas web, där finns en digital karta över hela riket, med fin upplösning.

...antar att du tänker följa vägnätet då, i "publicistiskt" syfte. Annars blir det naturligtvis mycket svårare utan omfattande research...

//J
 
Vägledning

Fundera på att strunta i kartorna! Gå söderut på kompass och välj väg efter hjärtat. Ta med en gps så du vet var du är. Ibland väljer du en större väg, ibland en mindre! Då kommer du att möta många människor som du behöver för ditt uppdrag. ..!
Bestäm inte din väg på förhand...!
Lycka till - kanske vi möts?
Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.