Inköp gasol på Kreta?

Är det någon som vet om man kan köpa gasol (vanliga 230g-flaskor) på Kreta? Har de samma standardanslutningar som hemmavid? Vi ska till Chania och sedan vandra i Vita bergen under påsken. Så allra bäst vore om någon känner till någon affär i Chania som säljer gasol. Alternativt får vi försöka få tag i sprit till vår gamla T-spritbrännare.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag hittade ett sätt att lösa mitt problem. På sätt och vis hade jag tur, för det visade sig att Primus har återförsäljare i Chania. Jag använde funktionen på Primus hemsida för att lokalisera återförsäljare. Det visade sig att Primus listade 2 st olika återförsäljare på Kreta, varav en i Chania. Affären svarade också omgående på mejl att de säljer 230 g gasolflaskor med skruvgänga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips