Inköp gasol på Kreta?

Är det någon som vet om man kan köpa gasol (vanliga 230g-flaskor) på Kreta? Har de samma standardanslutningar som hemmavid? Vi ska till Chania och sedan vandra i Vita bergen under påsken. Så allra bäst vore om någon känner till någon affär i Chania som säljer gasol. Alternativt får vi försöka få tag i sprit till vår gamla T-spritbrännare.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag hittade ett sätt att lösa mitt problem. På sätt och vis hade jag tur, för det visade sig att Primus har återförsäljare i Chania. Jag använde funktionen på Primus hemsida för att lokalisera återförsäljare. Det visade sig att Primus listade 2 st olika återförsäljare på Kreta, varav en i Chania. Affären svarade också omgående på mejl att de säljer 230 g gasolflaskor med skruvgänga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips