Lättviktsdun, byxor??

Hej alla!

Är det någon som vet var/om jag kan få tag på ett par byxor i lättviktsdun, alternativt syntet med hög fill power? Är det en korkad tanke från min sida eller varför hittar jag inga på nätet? De ska endast användas om förstärkningsplagg vid långa pauser alt om man blir fast på fjället.

Jag har ett par från Western Mountaineering.

Norröna och Klättermusen har också men inte hellånga ben.

Arcteryx har syntet (Atom-byxorna).

Wow! Det var så utanför ramarna att jag blir nyfiken och nervös på samma gång.. =)

Jag har av och till använt sovsäck som är lite i underkant för mig. Kunde va nåt att komplettera med.

Skulle också kunna ersätta långkallingar i vissa lägen och då bli ganska multifunktionell med förhoppningsvis en total viktbesparning

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Dragkedja i sidorna så man kan ta av och på byxorna med kängorna på ser jag som ett måste. Inte så praktiskt att behöva ta av kängorna ute på fjället.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.