Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

johankse; sa:
öringen; sa:
öringen; sa:
joask202; sa:

Jag fick min Makalu 1100 för två veckor sen, men vädret har inte tillåtit skarpa tester ännu, ber att få återkomma.

Detta börjar faktiskt bli löjligt, men inatt var det den kallaste natten hittills här. - 10 vilket borde betyda att jag förmodligen svettats bort om jag försökt testa den i natt.... Var fan är vintern??

Felsatsning?

Men rent statistiskt efter 11 varmare år kommer dito kallare.

Go tur

Pfff. Får väl flytta tillbaka till norra Sverige istället ;)

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
johankse; sa:
öringen; sa:
öringen; sa:
joask202; sa:

Jag fick min Makalu 1100 för två veckor sen, men vädret har inte tillåtit skarpa tester ännu, ber att få återkomma.

Detta börjar faktiskt bli löjligt, men inatt var det den kallaste natten hittills här. - 10 vilket borde betyda att jag förmodligen svettats bort om jag försökt testa den i natt.... Var fan är vintern??

Felsatsning?

Go tur

Har du nu flyttat söderut får du hålla dig där :)

Verkar som att du inte håller dig ajour med vädret här uppe för så mycket vinterväder har vi inte heller haft i vinter. Fast Kiruna finns ju alltid kvar bara de bestämmer sig för vart de skall flytta stan.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
öringen; sa:
johankse; sa:
öringen; sa:
öringen; sa:
joask202; sa:

Felsatsning?

Go tur

Varför ska man inte kunna anpassa bostadsort efter sin sovsäck såväl som andra faktorer som jobb och vänner och släkt sådant? Det skulle väl inte anses riktigt friskt men mindre legitimt än annat har jag svårt att se det som. Go for it! :)

något nytt att tillföra angående denna tråd? tänkte nämligen handla snart och tips mottages;)
tror jag behöver komfort -10

Voyager 700 eller Makalu 700 är två säckar du kan titta på.

Voyager har vertikala väggar mellan dunboxarna och Makalu har snedställda mellanväggar.Snedställda ger lite mindre rörlighet i dunen vilket leder till mindre risk för kalla fläckar när dunet flyttar på sig. Dunet rör på sig när man använder och packar säcken, så med jämna mellanrum får man se till att dunet är jämt fördelat och inte kalla fläckar uppstår.

något nytt att tillföra angående denna tråd? tänkte nämligen handla snart och tips mottages;)

Berätta gärna efteråt hur det gick. Själv har jag numera mycket dåliga erfarenheter av Robert's. Jag gjorde några beställningar från dem 2012 utan att jag hade något att anmärka på. När jag sedan iår försökte mig på att beställa en dunjacka sket det sig. De var mycket långsamma när det gällde att svara på mina mail. Efter att jag skickat in mina mått hörde jag inget alls från dem. Det var tre mån. sedan. Jag har skrivit till dem en gång och krävt svar utan framgång.
Därefter vände jag mig till Cumulus och då tog det inte lång tid innan de skickade en dunjacka.

Berätta gärna efteråt hur det gick. Själv har jag numera mycket dåliga erfarenheter av Robert's. Jag gjorde några beställningar från dem 2012 utan att jag hade något att anmärka på. När jag sedan iår försökte mig på att beställa en dunjacka sket det sig. De var mycket långsamma när det gällde att svara på mina mail. Efter att jag skickat in mina mått hörde jag inget alls från dem. Det var tre mån. sedan. Jag har skrivit till dem en gång och krävt svar utan framgång.
Därefter vände jag mig till Cumulus och då tog det inte lång tid innan de skickade en dunjacka.

Jag har också bra erfarenhet några år tillbaka då vi i familjen beställt totalt 5 sovsäckar, senast 4 år sen. I våras hörde jag av mig och ville ha ett enkelt tillbehör uppsytt. Nån annan person än roman som svarade och nu har jag inte fått nåt mer svar. Så kass

Jag kontaktade Roberts förra veckan för en "utanpå" sovsäck som passar ihop med min Alpinist som jag beställde 2015. Har inte heller fått något svar, även om en vecka är visst inte mycket. Känns som något i deras kundservice har förändrats...

Jag beställde en till för nått år sedan. Fick den specialsydd (bredare, fick välja färg, finare dun och lättare pertex). Så här i efterhand så tycker jag att det blir lite väl mycket dun i tältet :-D det tunna tyget gör att det fina dunet transporteras igenom. Den är sjuk varm och kostade inte så mycket.
Jag är nöjd med dom. Men kommenterarena som här låter det som nuvarande service är lite skakig.
mvh
//nisse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips