Stegräknaren en träningskompis

Att gå är den aktivitet som människan är bäst anpassad för. Den mest naturliga träningen för välbefinnande och en god hälsa. Silva har stegräknare för olika behov. Lättanvända stegräknare med en tilltalande design som visar distans, antal steg och förbrända antal kalorier. En av Silvas nyare och mer avancerade stegräknare heter Silva ex 30. Den kan placeras åt alla håll - runt halsen, i fickan eller i träningsväskan. Låt stegräknaren bli en perfekt träningskompis för att gå de rekommenderade 10 000 stegen om dagen.

Om Silva ex 30
Med 3D-sensorteknik räknas stegen felfritt oberoende av placering. Silva ex 30 räknar steg, mäter distans och kalorier och har även en automatisk timer som håller reda på hur länge du har tränat. När stegräknaren inte används går displayen in i viloläge för att spara på batterierna. Stegräknaren har funktioner som 7-dagarsminne, automatisk nollställning vid midnatt och en stegbarometer som hjälper användaren att nå och upprätthålla de rekommenderade
10 000 stegen om dagen. Silva ex 30 har även en integrerad halsrem med säkerhetsöppning. Cirkapris: 420 kr

– En förbättrad kondition är värt oerhört mycket ur ett hälsoperspektiv.  Det är viktigt både för individen men också för arbetsgivare. Vi på Silva  arbetar för att inspirera fler till att öka sin fysiska aktivitet och trivas ute i naturen. Vi vet att stegräknaren är en stor hjälp för många att få koll på sin dagliga fysiska aktivitet som faktiskt är en livboj för att få en bättre hälsa. Personligen gillar jag att tänka ”även en liten fysisk aktivitet är bättre än ingen, men mer är bättre än lite”, säger Patrik Elfwing, vd för Silva.

Visste du att…
En utbredd rekommendation är att friska vuxna personer bör gå minst 10 000 steg per dag.
En vanlig missuppfattning är att 10 000 steg motsvarar en halvtimmes rask promenad. Det
motsvarar snarare 3 000 – 4 000 steg.

Årets vandring runt Pårtemassivet norr om Kvikkjokk gick i dimmans tecken. Oskar och vandringskompisen David fick vara med om flera tuffa upplevelser ... 5 kommentarer
Naturen innehåller mycket som får oss att må bra. Rörelse, äventyr och upptäckter till exempel. Men kanske är det allt som naturen inte är som har ... 3 kommentarer
Fyra olika mattorkar/torkugnar har testats - vi går igenom testresultaten. 2 kommentarer
Här är en recension med bilder utav Myfc - Powertrekker. En bränslecellsladdare som är till för bruk i vildmarken. Kommer framtidens melodi spelas i ... 9 kommentarer
Många som passerar 40 strecket eller som är på väg att göra det upplever säkert hur kroppen inte riktigt pallar med samma fysiska påfrestning som man ... 2 kommentarer