Nyheter

Sida: Första Föreg. 1 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 143 Nästa Sista
Nyheter ifrån Tibet... "On 27th September 2004, the four Mammut Pro Team climbers Stephan Siegrist, Denis Burdet, Thomas Senf and Ralph Weber reached the summit of 6904m Thalay Sagar At the ...
Regeringskansliet ger ett bidrag på 1 miljon kronor till Svenska Turistföreningen (STF) för att renovera Dag Hammarskjölds Backåkra. Renoveringen kommer lägligt. År 2005 är det 100 år sedan ...
”Klä dig rätt”-filmen med Ola Skinnarmo som Gore producerade förra året blev en succé. Här är uppföljaren tillägnad alla skid- och snowboard-entusiaster – ”Klä dig rätt” med Swedish Posse! Sverre ...
I juni öppnade Alpen Therme sitt spa i Bad Hofgastein, en by mitt i Österrikes Gasteinerdalen i SalzburgerLand. Alpen Therme är en hypermodern ...
Ett Swedish Mountain Film projekt. Efter utmärkelsen nordiskt Fjellfilmpris 2004 till vår paddelfilm Bultsugga så är vi på Swedish Mountain Film mer taggade än någonsin. Vi håller nu som bäst på ...
Lördag den 23 Oktober kl.18.00 är det premiär av Broken Radio Films skidfilm "Pass It On" på Storsjöteatern i Östersund.   Det blir filmvisning, utlottning av en massa fina priser (skidor, ...
Naturens Bästas resesajt www.naturensbasta.se visar nu vägen till mer än 50 spännande vinterresor i svensk natur. Välj mellan månskensturer med hundspann, familjevecka på fjällstation, vargspårning, ...
Efter fyra år i Åre flyttar F.E.M till Kebnekaiseområdet där nya utmaningar väntar. Läs mer på Fjällrävens hemsida om tävlingarna och uppläggen som de är planerade så här långt.
ÄNTLIGEN! (som Gert Fylking uttryckte det förra året) har vi fått datumet för sändningen på SVT 24. Som vissa av er vet var det rejäl kameratäckning på Sömnlös 2004, och detta ger resultat. Dels ...
Nu är det dags för visning av Swedish Posse gängets nya film i Stockholm, " Live a Little" Detta kommer ske på: Hard Rock Café den 27 oktober och ...
Kommande helg, 23-24 oktober, har den alpina världscupen traditionsenligt premiär i österrikiska Sölden. På programmet står storslalom, damer på lördagen och herrarna kör sin tävling på söndagen. ...
Svensk turist hittades död i Slovakien, överraskades troligen av snöoväder vid sin klättertur.
Den 29 oktober slår nätbutiken Addnature.com upp portarna på Birger Jarlsgatan 67 och öppnar fysisk butik som komplement till sin e-handel. Produkter inom klättring, hiking, snösport, ...
Skidäventyraren Tomas Olsson är tillbaka i Sverige efter att som förste svensk åkt skidor från toppen av 8000-metersberget Cho Oyu (8201m) i Tibet. Cho Oyu är världens sjätte högsta berg och knappt ...
Olympus AZ 2 ZOOM är en av marknadens tunnaste kameror, samt Olympus C-470 ZOOM är gjord för den som vill ha en pålitlig kamera som tar förstklassiga bilder.
Peak Performance expanderar sin flaggskeppsbutik på Stureplan Fredagen den 24 september öppnades dörrarna till den nya flaggskeppsbutiken. Samtidigt redovisar Peak Performance, Skandinaviens ...
Tomas Frisk är ny projektledare för Rovdjurscentret De 5 Stora, som just nu växer fram i Järvsö. Tomas Frisk kommer närmast från arbetet som projektledare och konsult på dataföretaget MySoft AB i ...
Louise Alenbrand och Anders Johansson har fått den fina titeln Årets Vildmarkskock. Tre kocklag från olika delar av Sverige deltog i tävlingens finalomgång, där en jury bedömde tillagning, hygien, ...
Svenska INSTED utvidgar kursutbudet i Chamonix Mt-Blanc, Frankrike under 2005. I samband med att antagningen öppnar till vårterminen 2005, presenterar INSTED skolans nya satsning på sommarkurser i ...
Mattias Forssell i Swedish Mountain Film vann Nordiskt Fjellfilmpris vid årets Fjellfilmfestival på Turtagrö i Jotunheimen.
Fujifilm lanserar två nya digitalkameror i succéserien FinePix. Nya Fujifilm FinePix F440 och F450 är små som kreditkort, tunna som två CD-fodral (7,4 x 6,2 x 2,1 cm) och väger knappt 150 gram. ...
Under hösten lanserar Minox mängder med nyheter.
Polar lanserar en serie pulsklockor med inrikting på frilufstliv, skidåkning och klättring
Kl 18.15 på SVT 2 kan du se färsk film från expeditionen där Mikael och Johan nu paddlat 140 mil sedan starten, Filmen handlar om "trapperlivet"(jägar-vildmarkslivet), kylan och det slumpartade mötet ...
Den 20 januari i år stod Christopher Toll på Sydamerikas tak, 6 962 meter över de argentinska vingårdarna. Den 13 oktober i DN-huset får du se ...
Kinesiska klätterförbundet sätter stopp för Tomas Olssons världsrekordförsök!
Nu finns det en film ute för er som missade eller bara vill återuppleva Åre Äventyrsfestival igen! Nästa år är Äventyrsfestivalen den 27 juni - 3 juli 2005!
Missa inte höstens höjdarkväll! Träffa Alpingaraget vid årets visning av Banff Mountain Film Festival i Stockholm måndagen den 18 oktober. Vill du vara säker på att få plats (förra året var det ...
Nu har vi lagt ut en 4 min film från festivalen så att alla ni som var på festivalen i sommar och ni som inte hade möjligheten att besöka oss kan återuppleva sommarens adrenalinkick!
TietoEnator Adventure, Värmlands stora hopp i multisportvärlden är på G igen! Efter en hittills väldigt framgångsrik säsong (med pallplatser i varje tävling) väntar nu den största utmaningen under ...