Hit och dit i vår vackra natur.

Användarnamn: ulindh

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Skriva

Toppturstävling i Hammarbybacken

Igårkväll åkte jag till Hammarbybacken för att kika lite på tävlingen Hammarbybacken 2H, en toppturstävling där man går uppför med stighudar och på toppen drar man av hudarna och åker nerför backen. Det går ut på att samla så många höjdmeter som möjligt, en vända är 90 höjdmeter och flest vändor vinner förstås. Det finns tre klasser, solo dam, solo herr och lag (2 personer). Jag var inte med och tävlade själv men det såg väldigt roligt ut men också jobbigt.

Jag åkte egentligen dit för att träffa Ylva från STF Kebnekaise turiststation, Svenska Turistföreningen är med och arrangerar tävlingen Keb Classic som går den 6 - 10 april och då kommer Utsidan att liverapportera därifrån. Det kommer att bli spännande!