Vill med min sida och blogg visa att även funktionshindrade vill och kan ta sig ut i vildmarken.
I samarbete med:

Intresserad av camping och vildmarksturer. Brukar bli några stycken längre turer per år som jag gör tillsammans med min hund. Eftersom jag själv sitter i rullstol så är alla turer genomförbara för folk med rullstol, Intresserade kan höra av sig till mig via min hemsida om man vill följa med. Alla är välkomna, oavsett handikapp eller inte.

Användarnamn: Andersgustav

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Navigering, Foto, Resor

Mot Tornberget

Varje år inträffar ett event som är minst lika kul som julafton, nämligen Vildmarksmässan. För den som inte varit där än så kan jag berätta att det är en mässa för friluftsnördar, den ena mer extrem än den andra, men så finns det de som bara är intresserade av att se vad som finns och för att träffa folk, jag tillhör en blandning, lite nördig, men ändå normal, i alla fall om ni frågar mig.

På mässan träffade jag två personer som jag följt på Facebook under några år, Thomas och Helena Traneving, två personer som jag har som förebilder och som jag beundrar väldigt mycket, gå in på deras sida så kanske ni förstår varför, Traneving. De har i sin tur följt mig och läst att jag förra året hade försökt mig på att besöka länets högsta berg, Tornberget med sina imponerande 111 meter över havet. Tyvärr lyckades inte det, jag och Ymer kämpade oss fram tills vi kom till en alltför brant uppförsbacke med stora rötter och stenar på stigen, omöjligt med andra ord att ta sig fram med rullstol. De frågade helt enkelt om jag var intresserad av ett nytt försök, fastän med deras hjälp den här gången. Det var som ljuv musik i mina öron så jag sa ja direkt.

Mot Hammarbytoppen

I ett par dagar har jag åkt omkring och funderat på om jag var så pass tränad för att klara av Hammarbytoppen, idag skulle jag få svar på den frågan.

Gick upp strax innan 8 i morse för att se starten på Vasaloppet och äta frukost i lugn och ro för att sen åka mot Hammarbyhöjden för att därifrån ta oss upp till toppen av Hammarbytoppen. Denna topp är ett konstgjort berg, gjord av  fyllnadsmassor från bla Globen och Hammarby sjöstad. Det är ju lite tråkigt att det enda berget som finns i den här stan är uppbyggt av fyllnadsmaterial och sopor, men om man inte tänker på det utan i stället njuter av den lilla skog som finns och den fantastiska utsikten som finns, då glömmer man bort det ganska fort.