vad finns på andra sidan ?

Har en egen firma Friedel Design. Vid sidan av mitt ordinarie jobb. Mina största kunder är för tillfället Newfound Woodworks, Trapper kanot, Linder, Row Scandinavia, Tahe Marin Men jag säljer även onoff designer som mestadels byggs av privatpersoner och då i trä. Är heldatoriserad och har börjat få en stor data bas med olika konstruktioner. Jag jobbar som fristående konsult i kanot/kajak branchen

Användarnamn: hassex

Intressen: Turskidåkning, Mountainbike, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Segling, se ovan

Mera meck

Det har rullat på med bygget och jag är i princip klar med grovjobbet. Det som åtestår nu är det tidsödande och själadödande finishjobbet. "nålarna" som synns på bilden är svetstråd dom används för att fixera en skiva av skumplast

Strömsholm

Vintern lyser med sin frånvaro så det fick bli paddling i Strömsholm istället. Vilket passande ligger i komunen vilket förstås är praktiskt på alla vis

Strömsholm är väl mest känt för sitt slott och ridskolan men där finns även en fin fors som går att paddla när det finns vatten oftast fram till April.

Paddling och mek

Vi hann ut på troligtvis årets sista paddlingstur i Lördags.

Den nedre delen av Sörkvarnsforsen mynnar ut i ett litet mini delta. Som går att paddla i. Inget som man packar bilen för men helt OK för lokala paddlare. Som bara vill känna på lite strömande vatten. Utan att behöva åka flera mil.

Kajak bygget

Kajakbygget skrider sakterliga framåt. Jag har nu slipat färdigt på skrovet och här har jag lagt 4 lager polyester på skrovet. Det är ganska kul att lägga på polyestern med rätt blandning härdar polyester ganska omgående. Och när man får till några skickt gör värmen från procesen att man får härdningstider på några minuter. Värmen gör också att polyestern är genomhärdad på någon halvtimme.