vad finns på andra sidan ?

Har en egen firma Friedel Design. Vid sidan av mitt ordinarie jobb. Mina största kunder är för tillfället Newfound Woodworks, Trapper kanot, Linder, Row Scandinavia, Tahe Marin Men jag säljer även onoff designer som mestadels byggs av privatpersoner och då i trä. Är heldatoriserad och har börjat få en stor data bas med olika konstruktioner. Jag jobbar som fristående konsult i kanot/kajak branchen

Användarnamn: hassex

Intressen: Turskidåkning, Mountainbike, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Segling, se ovan

Ocean Rodd

Jag har varit sjukskriven från jobbet idag i lite lättare förkylning. För mosig i huvudet för att göra någon nytta men tillräckligt allert för lite slösurfande på Internet.

Ocean rodd har ökat i populäritet de senaste åren och det går en strid ström av roddbåtar över Atlanten. Mestadels verkar det vara Engelsmän som känner kallet att ta sig över pölen.

Groupama 3

Franck Cammas och hans mannar jagar just nu Orange 2 rekordtid jorden runt på 50 dygn. Med rätta vindar borde 46 dygn vara inom räckhåll.

Hemsida med engelsk text!!!!

Francis Joyon

Just nu stressar Francis Joyon jorden runt med sin Jättetrimaran IDEC

Helgpaddling

Barnen gick på dykarkurs hos Waterhouse i helgen. Själv tog jag med kajaken för några timmars paddling. I princip är det denna typ av paddling som det blir mest av.

Idag blev det Saltsjöbaden. För den som är intresserad av båtar är Saltsjöbaden helig mark med storheter som Sune Carlsons båtvarv. Neglingevarvet m.m