vad finns på andra sidan ?

Har en egen firma Friedel Design. Vid sidan av mitt ordinarie jobb. Mina största kunder är för tillfället Newfound Woodworks, Trapper kanot, Linder, Row Scandinavia, Tahe Marin Men jag säljer även onoff designer som mestadels byggs av privatpersoner och då i trä. Är heldatoriserad och har börjat få en stor data bas med olika konstruktioner. Jag jobbar som fristående konsult i kanot/kajak branchen

Användarnamn: hassex

Intressen: Turskidåkning, Mountainbike, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Segling, se ovan

Knep och knåp

Efter en sunkig vår och sommar är jag back. Här skall grejas!

Förra vintern byggde jag en forskajak det var kul och gav mersmak. Att bygga pluggen manuellt är kul pyssel speciellt om man som jag har ett stillasittande jobb.

Helgpaddling

Barnen gick på dykarkurs hos Waterhouse i helgen. Själv tog jag med kajaken för några timmars paddling. I princip är det denna typ av paddling som det blir mest av.

Idag blev det Saltsjöbaden. För den som är intresserad av båtar är Saltsjöbaden helig mark med storheter som Sune Carlsons båtvarv. Neglingevarvet m.m

Slalomkajak

I våras provade jag att göra en slalomkajak. Mest för att det var roligt marknaden för denna typ kajaker är förstås väldigt liten.

För något år sedan ändrade även ICF längdregeln för slalomkajaker från 4m till 3.5m.