Mina funderingar kring utrustning, friluftsliv och vardagens äventyrligheter. Välkommen!

Hej och hallå!

Kul att du tittade förbi. Jag heter Magnus och har precis utbildat mig till Fjälledare vid Storumans Folkhögskola. Jag har också nyinflyttad till Östersund där jag jobbar med utveckling av friluftsutrustning.

Gillar det mesta som har med fjäll, skog och sjö att göra.

Skriv gärna en rad om du vill. Det är alltid roligt med kontakt.

//Magnus

Användarnamn: lankwaifong

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor, Magnus gillar: sommar, vinter, höst, vår, snö, skidor, vandring, film, att sy saker, att bygga saker, mode, skogen, att träffa nya människor, att träffa nya roliga människor, mat...

Genvägar till uppladdning

Är man snål så är man!

Lussekatter i Umanland

Igår var en bra dag. Den startade med en skidtur tillsammans med Josefine och hennes weimaran Zafir. Zafir är en väldigt skojig tjej som säkert kan ha en karriär inom Skijoring, men hon kanske inte ska ge upp sin bana som stående fågelhund än på ett tag… kolla gärna in Jossans blog eller Zafirs hemsida!

Pyssel på vinterturer

Oh yeah! Vintern har verkligen kommit för att stanna nu. Allt har frusit till ordentligt och till och med termometern stod still på 18 grader hela dagen idag! Jag har varit ute del de senaste helgerna och här kommer ett par tips från några dagar och nätter i skogen.

Inget smakar så gott som nybakt bröd och äggröra i skogen! Jag lovar! Vi bakade brödet över elden och Christina hade med sig hemtorkat äggpulver och torkade grönsaker som tillsammans blev en fantastisk måltid.

Tankar om utrustningsdetaljer – avsnitt fem: MATTORK

Allright! Nu är min mattork "Muuttolaatikko 2000" igång! Det blev rätt enkelt och billigt att konstruera den och den går lätt att demontera. Torken består av följande komponenter:

Resultatet ser du nedan och jag kan lova att kiwin, honungsmelonen och ananasen som jag torkade blev mumsiga!