Mina funderingar kring utrustning, friluftsliv och vardagens äventyrligheter. Välkommen!

Hej och hallå!

Kul att du tittade förbi. Jag heter Magnus och har precis utbildat mig till Fjälledare vid Storumans Folkhögskola. Jag har också nyinflyttad till Östersund där jag jobbar med utveckling av friluftsutrustning.

Gillar det mesta som har med fjäll, skog och sjö att göra.

Skriv gärna en rad om du vill. Det är alltid roligt med kontakt.

//Magnus

Användarnamn: lankwaifong

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Expeditioner, Fiske, Vandring, Jakt, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Orientering, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor, Magnus gillar: sommar, vinter, höst, vår, snö, skidor, vandring, film, att sy saker, att bygga saker, mode, skogen, att träffa nya människor, att träffa nya roliga människor, mat...

SAREK – abnormt stora älgar och storslagna vidder

Sitter och snorar ner tangentbordet efter att ha dragit på mig en elakartad form av älginfluensan i Sareks nationalpark. Det känns dock väldigt värt efter alla storslagna djur- och naturupplevelser som jag haft de senaste tio dagarna.

med cykeln på axeln i jämtlandsfjällen

Jag är nyss hemkommen från en för mitt vidkommande ganska misslyckad fjälltur. Efter en fantastisk och avkopplande medeltidsvecka i Visby tog jag vägen via Östersund och min lillasyster för att ta mig till Sylarna och min första vecka tillsammans med klassen efter ett långt sommaruppehåll.

Känd från TV

Undertecknad har gjort sin TV-debut idag. Jag beskriver mitt jobb med inmätning och profilering av vandrings- och cykelleder i Funäsdalen.

kaloriförbränning för naturälskare

Har inte hunnit fram till tangentbordet så ofta på sistone så jag får be om ursäkt för att bloginläggen inte duggat lika tätt som vanligt. ;-) Mina senaste veckor har fyllts av skidåkning och friluftsliv i alla dess former. Vi hade en vacker och kall dag i Ramundberget med fin alpinåkning. Lite korta nerfarter bara, men några riktigt sköna svängar blev det i alla fall.

Pyssel på vinterturer

Oh yeah! Vintern har verkligen kommit för att stanna nu. Allt har frusit till ordentligt och till och med termometern stod still på 18 grader hela dagen idag! Jag har varit ute del de senaste helgerna och här kommer ett par tips från några dagar och nätter i skogen.

Inget smakar så gott som nybakt bröd och äggröra i skogen! Jag lovar! Vi bakade brödet över elden och Christina hade med sig hemtorkat äggpulver och torkade grönsaker som tillsammans blev en fantastisk måltid.