Tankar kring mina olika äventyr.

Användarnamn: bensson

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Dykning, Vandring, Navigering, Foto, Segling

Tvivlar på det mentala

Det är klart jag tvivlar. Det kommer smygande, när jag tänker på hur långt det är och hur ensamt det kommer bli. Tvivlar på min fysiska förmåga. Därför öser jag på med träning och fyspass för att vara så stark jag bara kan inför uppgiften. Men den andra biten har jag inga verkyg för att hantera. Den mentala biten. Jag har skrivit om ensamheten och hur det lockar, men samtidigt är det ju så att det skrämmer också. Jag har inte erfarenheten att träna mitt psyke mer än att ha levt livet fram till nu. Visst har jag stött på hinder i livet tidigare som jag med envishet och styrka tagit mig över. De svåraste stunderna i mitt liv har jag ju överlevt och tagit mig igenom. Och förmodligen blivit starkare och mognare på andra sidan. Där har det inte handlat så mycket om en medveten process utan att kroppen och själen har healat sig själv. Jag har däremot varit medveten om processer i mig och observerat dem med intresse även när det gjort ont och varit jobbit. Ungefär som det jag går igenom nu. Tvivlet på att jag skall klara uppgiften. Jag är inte rädd för att dö. Jo lite kanske, men jag kommer inte göra det på den här resan. Jag kommer inte riskera livet. Jag älskar det för mycket. Men jag kommer pressa mig, både mentalt och fysiskt. Men jag vet inte var den gränsen går. Det däremot skall bli intressant att få redan på.  Vill passa på att tacka alla som läser och tacka för de fina kommentarerna jag får. Det stärker. Henrik
2008-09-05 09:02   Öhrnell
Jag vet inte om det kan hjälpa, men känns det tungt där i ensamheten så ge dig på lite rollspel. Låtsas att du är Zeb Macahan ett par dagar och inse att du kommer att komma fram, även om det tar tid. Läs böcker om andras bedrifter och försök att suga ur essensen om hur de hanterade ensamheten och strapatsen.

Jag tycker att du är tokstark mentalt som överhuvudtaget ids springa omkring med traktordäck!

2008-09-05 09:37   Staffan Andersson
Gör som grabben som kom vilse i kvikkjokk; tänk positivt =)

2008-09-05 11:18   thegedd
Håller tummarna.........

2008-09-05 23:29   bensson
Tack allesammans. Det är inte riktigt så at det är natt svart, utan jag vill bara skildra alla sidor som finns i en planering av det här slaget. När det gäller mig skall jag väl tilllägga. /H

Tror du att du är indian eller?

En compoundskytts vardag.

Test av Tentsile Flite

Då har jag testflugit min Flite. Den kom igår strax innan lunch. Barnen och jag gick ut efter lunch och testade att hänga upp den. Jag hade tittat ganska många gånger på instruktionsvideon från hemsidan. Det var ganska lätt att få upp den så att den kom i luften. Det gick bra att spänna upp den hårt, som man skall. Den skall inte hänga som en hängmatta, utan vara hårt spänd.

Flygande tält

Jag älskar tält. Allt det står för. Tryggheten, värmen, att vara ute på äventyr. Jag har testat massor av olika, små och stora. Vinter som sommar. Jag har testat kompisars tält, jag har ägt många som jag sålt vidare, då kanske någon detalj gjort att tältet på andra sidan staketet såg lite bättre ut.