Vandringar i Finland först och främst men även Norden.

En höstvandring i Kevo naturreservat.

Ända sedan Tomas och jag gjorde våran första vandring tillsammans så har vi haft små planer att göra en vandring igen när det skulle passa för oss båda. Eftersom när vi båda har jobb och eventuellt familjeliv att passa in så letade vi efter lite kortare ledförslag, Tomas har under längre tid velat vandra Kevo leden som går igenom Kevos naturreservat och efter en stunds forskade så förstod vi att detta skulle passa oss med dom lediga dagarna som vi hade tillgängligt, resan skulle göras under slutet av september vilket skulle ge oss kanske möjligheter att beskåda höstfärgerna under vandringens gång.

Våran färd mot våran vandring började redan 23.9 tidigt på morgonen när vi hade en bra bit att åka rättare sagt 1100 kilometer före vi var framme men vi hade redan i panerings stadiet bestämt oss för att inte köra hela sträckan så efter att kört en bra bit av sträckan så tog vi natt vid en stugby vid Saariselkä där ägaren erbjöd sig att sätta på bastun när vi träffade henne på gården när vi kom fram vilket var väldigt tacksamt.