Om att förbereda och träna upp mig till tidigare goda fysik & mentalitet. Läsåret 09/10 pluggar jag Fjällsäkerhet och ledarskap vid Älvdalens utbildningscenter

Varit naturintresserad sedan barnsben. Nu flitig arrangör av egna turer och mycket aktiv filuftsare. Bästa vän och trogen följeslagare är blandrashunden Kaspar. Erfarenhet från svenska/norska fjällen sommar och vinter. Talar norska.
ny profilbild från 080825.

Användarnamn: POA9

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Navigering, Paddling, Foto, Segling, Utförsåkning, Aktiv fotograf.

Veckan som gått!

Måndag.

Första Hjälpen

Förberedd på det värsta!

Avstamp

Min bästa kompis Magnus och jag är båda naturintresserade och brukar lusläsa varje friluftskatalog som kommer. Drömskt tittar vi på alla fina prylar och längtar efter att själva få komma ut. Hittills har vi gjort flera övernattningar men inte vandrat särskilt långt. Ibland inte gått alls utan rest tältet nära bilen, en gång precis bredvid på parkeringen. Så häromdagen bestämde vi oss för att fjällvandra, inte nu men till sommaren. Själv har jag fjällvandrat tidigare när jag var yngre och mer tränad. Nu behöver jag komma i form för att kunna göra om det, därav namnet Återkomsten!

Följ min resa mot målet.