Om att förbereda och träna upp mig till tidigare goda fysik & mentalitet. Läsåret 09/10 pluggar jag Fjällsäkerhet och ledarskap vid Älvdalens utbildningscenter

Varit naturintresserad sedan barnsben. Nu flitig arrangör av egna turer och mycket aktiv filuftsare. Bästa vän och trogen följeslagare är blandrashunden Kaspar. Erfarenhet från svenska/norska fjällen sommar och vinter. Talar norska.
ny profilbild från 080825.

Användarnamn: POA9

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Navigering, Paddling, Foto, Segling, Utförsåkning, Aktiv fotograf.

På Karolinermark

Gästarrangemang vid Storulvån v 7 2010.

Fjällsäkerhetsutbildningen pågår för fullt sedan ht -09. Äventyren har varit många, ja så många att jag inte orkat prioritera bloggen sedan dess. Nu visar jag lite bilder från senaste turen i Jämtlandsfjällen varvat med en saxad text om Karolinernas dödsmarsch från samma område.

Karolinermarschen

Efter att hållit Trondheim belägrat utan framgång och med Karl XII skjuten drog sig generallöjtnant Carl Gustaf Armfeldt söderut med den slitna hären mot Haltdalen, Norge.