Om att förbereda och träna upp mig till tidigare goda fysik & mentalitet. Läsåret 09/10 pluggar jag Fjällsäkerhet och ledarskap vid Älvdalens utbildningscenter

Varit naturintresserad sedan barnsben. Nu flitig arrangör av egna turer och mycket aktiv filuftsare. Bästa vän och trogen följeslagare är blandrashunden Kaspar. Erfarenhet från svenska/norska fjällen sommar och vinter. Talar norska.
ny profilbild från 080825.

Användarnamn: POA9

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Navigering, Paddling, Foto, Segling, Utförsåkning, Aktiv fotograf.

En dags snö!

"Och när jag vaknade var hela världen vit..."

Inte hela världen och inte helt vit men ändå. Ett tunt lager snö hade fallit under natten och med tanke på den bristvaran, (snön alltså) tog vi snabbt varsin leverpastejmacka, Kaspar och jag och skyndade oss ut.

Canon IXUS 950 IS. 35 mm Vidvinkel. Konverterad till svartvitt i Photoshop.

Okända vägar eller paradiset runt knuten!

Lite av varje

Sida: Första Föreg. 1 2

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.