Vi har flyttat ut i skogen. What could possibly go wrong?

Grundare av Utsidan. Rätt normal frilufsare, gillar skogen, fjället, öknen och bergen. Flugfiske, vandring, paddling och cykling. Har kommit av mig med klättringen, men en dag är det kanske dags att återuppta det också.

Användarnamn: clindh

Intressen: Alpinism, Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Foto, Utförsåkning, Speleologi, Resor

Andra mässdagen avklarad

Mer folk på mässan idag, som väntat. Det är roligare att stå i montern när det är lite tryck, i fredags vart det lite väl segt på eftermiddagen som var glest besökt.  Nu återstår en dag, men det hade räckt med två mässdagar tycker mina fötter...

Vi har träffat många glada medlemmar och serverat en massa koppar kaffe, riktigt roligt att få ett ansikte på en del namn. Ni som besöker mässan på söndag: titta in hos oss och säg hej, vi serverar gott kaffe till alla som är registrerade på Utsidan.

Första mässdagen avklarad

Första dagen på Vildmarksmässan är avklarad. Fötterna ömmar en aning men humöret är på topp. Vi har en enkel men trivsam monter (A12:30), där vi bjuder på kaffe, italienska skorpor och visar några av de högst betygsatta bilderna på Utsidan.

Var inte blyga, kom in och hälsa på!

Dags för Vildmarksmässa

Det börjar dra ihop sig till Vildmarksmässa igen. Det har gått några år sedan vi var med sist nu, det har varit andra saker som krockat med mässhelgen etc så det har inte fungerat för oss att vara med. Men i år skall det bli av iallafall.

Senast Utsidan var med var år 2004, då pågick mässan fyra dagar och det kändes som en dag för mycket...  Året innan, 2003, hade vi den mest ambitösa montersatsning någonsin med egen scen "Speakers Corner" där vi raggat fram medlemmar och andra som håll små föredrag. Utsidan-veteranen Kotten skrev tex en liten resume av sina dagar på den mässan. Det var kul, men väldigt mycket jobb att få till.