Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Vilken härlig vecka

JA

Cesar  och jag har varit ute varje dag.Och solen har lyst.Och  jag gjorde en långtur på 13km en dag . Det var inte planerat.Men jag hamnade på vårt milspår på Vitberget: Och i slutet gick jag vilse. Men eftersom vi har en TV-mast att utgå från visst jag å tvilket håll jag skulle gå.

Det var så skönt att känna att jag orkade.

När jag kom hem hade jag en sån där härlig känsla i kroppen.

LÄste i tidningen idag  att " MIN SKOG"  kanske ska bli Naturreservat. JABBA

Känner att varje gång  jag hör någon motorsåg blir jag orolig

SÅ nu kan jag andas ut!

Nej nu måste jag packa.har börjat med mina friluftsgrejjer. men  det finns mer!!!!!!

2008-10-25 17:06   brigas
Milspåret på Vitberget;är det samma sträckning som på 70-talet?Härlig terräng,och jag har så trevliga minnen därifrån,på skidor både med och utan hund,då jag lyckats färdas över förväntan snabbt.
Bra att det sparas som reservat.Viktigt med fina områden nära samhället.
Och mast,för orienteringsens skull..

2008-10-25 19:28   Annicas fjällängtan
Jo Britt det är nog samma sträckning. . JO det är fantastiskt att ha ett sånt område så nära stan.
Nu måste man ha grönt kort (dvs gått en kurs)för att färas med hund i skidspåret förutom på ett speciellt hundspår.

2008-10-25 19:46   brigas
Jösses!Grönt kort,låter som golf.Sånt har jag inte och lär aldrig ta.Syrran däremot var på spannkörningskurs i Kiruna i helgen.Det var folk från Skellefteå med.

2008-10-27 13:52   Thomas Traneving
Vad skönt att skogen "runt knuten" blir kvar som naturreservat!

2008-10-27 16:09   Öhrnell
Av någon märklig anledning brukar det vara väldigt trevliga turer de gånger man går vilse - åtminstone på hemmaplan när man är säker på var man är någonstans.

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...