Min relation till naturen igår ,idag och förhoppningsvis imorgon

Jag är en kvinna som känner mig udda med mitt intresse för
fjäll.Friluftliv. etc. Skulle vilja lära känna männniskor med
samma intersse. Jag har alltid varit intersserad och har lovat mig själv att gå i fjällen varje sommar så länge mina ben bär mig.
boken Vandra fjäderlätt gav mig hopp. Längtar även efter
att åka skidor . Vandrar dagligen i skogen med min hund.

Användarnamn: Annicas fjällängtan

Intressen: Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Foto

Jag är på banan igen

Igår hämtade jag Cesar!!!!

OCh nu känner jag att jag är  tillbaka.Har inte orkat med någon typ av ansträngning eller nåt som krävt koncenteration eller att ta nån form av beslut.

Har slöläst bloggarna ,i bästa fall

Men jag är snygg.Det är plastikkirurgin som är räddningen undan det totala förfallet när man nått den här aktningsvärda åldern.Plus friluftsliv

På tal beslut  igår så skrev jag kontrakt på en ny lägenhet som ger mig  nästan 2000 mer i månaden att leva av .

SÅ nu blir det fler fjällresor framöver

Snabba ryck ska vara ute den15 nov

BAra  jag hade flyttat ,Man skulle ha  tillämpat Fjäderlättprincipen även när det gäller sitt övriga jordiska

SÅ idag

var jag ute med Cesar. Är nu så pigg att  jag kan gå långa rundan i skogen. Jag drog in den ljumma luften och njöt av den låga höst solen.av den karaktäristiska doften av löv i fröruttnelse .Färgerna.En Domherre som pickar på tallstammen långt där uppe

Av att ha Cesar där framme som kollar bakåt och  ser om jag följer riktningen.

VAd jag har saknat honom !!!!!

VÄr sjukskriven november ut .Ska förutom packning vara ute så mycket jag kan och gå i skogen.

Jag är på¨G

2008-10-21 20:51   BrittMarie
Härligt!!!

2008-10-21 21:05   Håkan Friberg
Välkommen tillbaka. :-)

2008-10-22 07:30   Öhrnell
Roligt att höra att du är på gång igen!

2008-10-22 07:58   brigas
Aha! undrat vart du "tagit vägen"?

2008-10-22 08:09   thegedd
Naturen ger en kraft - helt klart....

2008-10-22 10:42   Thomas Traneving
Roligt att höra att du är så pass på benen att du kan ta härliga turer med Cesar! Lycka till med nya lägenheten......extra pengar att spendera är aldrig fel.

2008-10-22 17:25   annakari
Jag funderade var du tagit vägen. Roligt att du känner dig piggare och har ork att njuta ute i naturen. Skynda långsamt bara och välkommen tillbaka.

2008-10-30 20:38   Karin Hofvander
Härligt att höra! :-)

Dåligt inflytande över den uppväxande generationen

Min doltter har just återvänt från en helg hos sin kompis. Där har  hon planerat sin första Sarek tur! suttit med kartan och haft Hans Fowelins bok uppslagenJag tror att jag kommer att ångra att jag tog henne med och gav henne bacillen, de dagar hon är ute.

Det känns skönt att veta att hon har utrustning som håller. Vi har ju varit ute tillsammans och det känns skönt att veta att hon  redan kan mycket mer är när jag tillsammans med några kompisar åkte upp till Tarfala och hade läst  en tunn bok Fjäll 76 tror jag den hette.

Jag lever

HEJ!

Tänkte bara meddela att det är inte är helt kört med mig trots min tystnad i detta forum..

En gång vandrade jag i Vindelfjällen 2 gånger med 2 olika Marior.DEl 1

HEJ

har inte skrivit på ett tag igen...