Jag brinner för friluftsliv och vill dela med mig av mina erfarenheter på och runt om Billingen i Skövde.

Jag brinner för Billingen i Skövde!
Sedan jag flyttade till Skövde 1995 så har jag spenderat många timmar på Billingen och dess omgivning men jag upptäcker fortfarande nya områden.
Följ mig på min Facebooksida Älska Billingen så förstår du varför du också kommer att Älska Billingen!

Användarnamn: Hjultomten

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Navigering, Mountainbike, Foto, Löpning

Vinternatt i tält på Billingen

En helg på Billingen. Vi hade inte sovit över på Billingen på ganska länge så i veckan övervakade jag väderleken som verkligen såg lovande ut. Jag frågade mina barn lite kort fredag morgon på väg till skolan om de skulle vilja sova på Billingen i helgen, innerst inne visste jag nog svaret men min 12 åriga dotter var jag osäker på. Hon svarade först, JAAAAA men bara vi får sådana där värmeflaskor! Självklart svarade jag, jag tänker också lyxa till det för en gång skull.

30kg på ryggen, bajsnödig, och getingarna attackerar!

I onsdags sa Léon att han ville göra något med mig på Billingen. Självklart sa jag, samtidigt som jag blev alldeles varm inombords av hans friluftsönskan. Han ville tälta och så fick det bli.
Vi har upptäckt många ställen men aldrig besökt Vallersjön, så det fick bli äventyrets mål.
Fredagen bjöd på allra bästa högsommarvärme och vår tur till Billingen såg ut att bli alldeles perfekt!
Jag googlade lite för att få mer information om platsen och kom fram till ganska få rader på kommunens hemsida. Frågade en vän istället som gav betydligt bättre info! Det jag vill veta innan jag besöker ett nytt ställe är om det finns plats att göra upp eld och om vattnet är drickbart. Jag slutade tidigare på jobbet eftersom jag dels inte hade packat allt och dels för att vi aldrig varit där tidigare och således inte visste exakt hur vi skulle ta oss dit.