Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej !
Finns det någon som har erfarenhet av att använda slangsystem typ platypus när ni åker skridsko ? Jag blir inte klok på hur man kan undvika att det fryser! Finns det någon händig som har tips hur slangen kan isoleras ?
Tacksam för svar
Fredrik
Blås in lite luft i slangen när du druckit. På det viset fryser inte munstycket (vilket det gör även om slangen är isolerad). Alternativet kan du blåsa in luft i hela slangen.
Har man lite tunnt liggunderlag så tejpar man lite liggunderlag eller skumplast runt slangen!
Använder man sedan ljummen vätska samt blåstipset så fungerar det bra...
Kolla på en VVS-firma (rörmokaren)där kan du fixa skumplasthölje som man har runt vattenrör.
Förmodligen mycket billigare än i sportaffären. Ska du bara ha en liten bit och förklarar vad du ska ha den till så får du den säkert gratis.
Skär upp ändan vid munstycket på "längs", låt det vara någon cm längre än slangen så skyddar det lite mot isbildning i munstycket.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Sightseeing har blivit ett betänkligt ord. Jag förknippar det med korta besök vid berömda sevärdheter, några snabba bildknäpp och sedan ett upplägg ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...