Yttermått på Thermos L&C 0,5 och 1L??

Är ganska nöjd med min nuvarande Primus 1L termos, funderar nu på en sådan fast 0,5L versionen.
Dock så har Primusen en nackdel, den e stor som ett as, 86x297mm på 1L och 68x245 på 0,5L.
Hur pass mindre är Thermosen och hur pass hållbar är den, min Primus har hållt för allt, gillas skarpt........

Thermos anses av de flesta att vara bäst i sin klass när det gäller att hålla värmen. De flesta oberoende tester visar också att Thermos håller högst temperatur över en längre period. Om man jämför Thermos 1l och Primus 1l så tror jag inte de skiljer sig särskilt i storlek. Skall ju fortfarande få plats 1 liter i dem liksom. Thermos är lite smalare men något högre (31 cm hög) så det går lite på ett ut.

Själv har jag värmt vatten i samband med kvällsmålet på vintern när det varit -25 ute (osäker på hur varmt det var i tältet) och sedan lagat frukost på det vattnet 11 timmar senare (det är gött att sova länge när det är mörkt och kallt ute). Det ligger helt i linje med testet som Jakt gjorde då de lät thermosen ligga i -20 frys i 12 timmar och sedan använde vattnet som fortfarande var på gränsen till hett.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips