XXL snart i konkurs?

Ang köp på web på xxl
var ju ts med 14d länk på inställda betalningar så om inget nytt så Avråder jag från köp på web utan köp i butik för att få din vara.
Ang web butiker så har ju de flesta ej bra omdömen på tex trust pilot men jag har fått mina utr från tex Bergfrunde i Tyskland.
Övrigt finns ju en uppsjö av web handlare och inga problem få tag i prylar.
Jag köpt i år på Bergans ,Alfa ,widfors,Adnature.
Sedan finns ju ok mindre firma i Umeå Backpack ligt med kunnig personal som anv det de säljer och åker runt på friluftsmässor ej billiga men bra.

Kan inte Decathlon köpa upp XXL och ta över alla deras butiker. Tror XXL var anledningen till att de gav upp Sverige och lämnade. De är inte så jättebra, men det är iaf ett roligt alternativ till alla svenska märken, och mer lågbudget.

Man kanske skulle försöka uppmuntra dem till det.

Blev inspirerad av inlägget om bra pris på Optimus Vega.

Tänker använda brännaren som den är för att kunna ha större kastruller och stekpannor än Trangias 1,75 L.
T ex vettigt att ha som backup vid strömavbrott.

Tack Odd.

Thure

Ja det är verkligen värsta typen. Jag kallar dom för flugor... Direkt man kommer in så flyger dom på en som en jävla fluga på en skit. Som att se här ett offer att hugga tänderna i.... Nej tacka vet jag försäljare som kan läsa situationer och förstå när man ska kliva in och ta plats.
Jobbar i butik själv. Det här kan va mer eller mindre omöjligt och läsa av, därför man frågar och för att det är gest precis som att säga hej. Vill man bli lämnad ifred kan man själv bara säga direkt att jag ska bara titta. Då får man vara ifred :)

Intressant. Har förståelse för de olika budskapen i inlägg #19 #20 och #28.

Ibland har jag ingen idé om vad besöket skall leda till mer än en scanning av utbudet, då vill jag vara ifred och leta mig fram på egen hand, andra gånger vet jag redan vad jag letar efter och till vilket pris. I det senare fallet vill jag bli lotsad rakt på målet. Men det kan lika gärna vara en kundterminal såsom en trevlig butiksanställd som lotsar mig rätt.

Lite ovanligare är att jag behöver personlig assistans inför inköp av hel utrustning t ex för skidåkning. I det fallet uppskattar jag kompetent och resonerande hjälp.

Thure

Jag jobbade i butik när jag var ung, bokhandel. Jag tyckte det var rätt lätt. Stod nån och såg eventuellt behövande ut brukade jag bara hälsa med en liten nick och ett vänligt leende, men inte fråga om jag kunde hjälpa till eller dröja mig kvar. Det räckte för att bryta isen om kunden verkligen var intressad av hjälp. då sa de det. Annars hälsade de bara tillbaks och fortsatte med sitt. Jag tror jag var en rätt bra försäljare. Tillgänglig men inte påträngande. 😎

Beror säkert på butik och när man är där men xxl tycker jag ofta har så pass många kunder att man måste ta en kölapp för att få hjälp.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg