XXL snart i konkurs?

Nackdelen blir att elefanter som Amazon tar så stora marknadsandelar, kanske inte från friluftsområdet, men från andra områden. Jag köper där också även om det gör ont. Svenska amazon har iaf rätt dåligt med seriösa friluftsprylar och är inte speciellt billigt heller. De lockar med videostreaming för priset av en frakt, och det kan ju va roligt, men handlar hellre från andra sajter ändå.

Nackdelen blir att elefanter som Amazon tar så stora marknadsandelar, kanske inte från friluftsområdet, men från andra områden. Jag köper där också även om det gör ont. Svenska amazon har iaf rätt dåligt med seriösa friluftsprylar och är inte speciellt billigt heller. De lockar med videostreaming för priset av en frakt, och det kan ju va roligt, men handlar hellre från andra sajter ändå.

Ja, monopolet kan bli ett problem. Amazon ses också som en så pass stor auktoritet i nätshopping numera att de som handlar där jämför tydligen sällan priser mot andra aktörer vilket inte är bra. Går iofs inte att klandra direkt, eftersom köpprocessen är så smidig. Däremot är min erfarenhet av dem inte jättebra när något faktiskt går fel i leveranser och paket går tillbaka, gällande återbetalningar osv. Kan kräva att man puffar en del på den icke-existenta kundservicen...

Brukar köpa från fysiska butiker för det mesta. Man vill ju klämma å känna.
ffa när man köper skor, vill jag prova och så innan. Svårt att köpa online. Storlekarna och passformen kan ju va helt hel.

men ofta har man ju fria returer från svenska butiker så det går ju att ta hem dem och prova, och sen skicka tillbaka, men lite jobbigt att hålla på så.

XXL är en värdelös kedja så jag förstår att det inte fungerar. Varit in dit så många gånger och kommit ut tomhänt. Aldrig känt att det jag vill ha funnits där, sen har priserna inte känts lockande och det i kombination med ointresserad ung-personal. Alla som anställer ungdomar är inget företag jag vill beblanda mig med när det kommer till områden utanför mat och cafe, jag vill ha erfarenhet och kunskap.

När jag haft vägarna förbi har jag handlat på Outnorths butik i Växjö. Trevlig personal som är kunniga och serviceinriktade..
Ofta känner jag mig trygg med de märken jag använder, och dess storlekar, vilket gör att jag ibland handlar på nätet.
Men skor/kängor och ryggsäck vill jag testa i butik.
Sedan kan jag tycka att butiker som Intersport och Stadium blivit mer av en klädbutik. Framförallt när det gäller dam, men även barnkläder. Längst in kan det finnas nån T-shirt till oss män, och i nån liten hörna nån ryggsäck, vandringstavar typ..
I flera av deras butiker, finns det inte ens skidor..

Pga att vi näthandlar så töms ju "city" på butiker, lokaler som blir restauranger och frisörssalonger.
Min slutsats av det är att vi äter mer ute (för att slippa diska) och pga klimatförändringar, växer håret snabbare

XXL är en värdelös kedja så jag förstår att det inte fungerar. Varit in dit så många gånger och kommit ut tomhänt. Aldrig känt att det jag vill ha funnits där, sen har priserna inte känts lockande och det i kombination med ointresserad ung-personal. Alla som anställer ungdomar är inget företag jag vill beblanda mig med när det kommer till områden utanför mat och cafe, jag vill ha erfarenhet och kunskap.
Jag bryr mig inte om vad de har för personal, jag vill inte ha nåt med den att göra ändå och vill inte bli störd när jag tittar.

Senast ändrad:
Jag bryr mig om vad de har för personal, jag vill inte ha nåt med den att göra ändå och vill inte bli störd när jag tittar.

Ja det är verkligen värsta typen. Jag kallar dom för flugor... Direkt man kommer in så flyger dom på en som en jävla fluga på en skit. Som att se här ett offer att hugga tänderna i.... Nej tacka vet jag försäljare som kan läsa situationer och förstå när man ska kliva in och ta plats.

Just nu 'fingrar' jag på Optimus Vega till XXL's "Sommarrea"-pris (??en konkurs-
förberedelse??) - som ligger på under halva normalpriset för Vega. Dvs jag betalar
bara för den halva av kökskonstruktionen som jag vill åt och behöver inte betala
för delarna som ändå går ner i runda arkivet. Känns klart frestande... :cool:
Det blev en order på totalt 10 Optimus Vega. Stort tack för prishalveringen XXL!

Nu har jag Vega ventilklumpar så jag klarar mig ett bra tag.
Att få tag i GB77 Storm att förbättra är enklare, och billigare!
Jag kan även tänka mig att konvertera andras Storm - om jag får mitt självkostnadspris + frakt täckt.
Hör av er isåfall. Först in i kön osv...
/Odd

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg