Windows XP SP3 + Garmin = Inte bra??

Törs inte säga generellt... men det var en hel massa program m.m. som slutade fungera efter min uppgradering till SP3. Så jag tog sonika bort den igen och tänker inte installera den framöver heller. Det tror jag blir bäst både för mina program och min mentala hälsa...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
MapSource (6.13.7) och alla andra program jag använder funkar utmärkt med SP3.

Om ett program inte fungerar med en officiell uppdatering av operativsystemet så är det ett fel i programmet. Leverantören av programmet borde då rätta det och komma ut med en fungerande version.

avslutad210712

Gäst
Testade med min bärbara som har SP3 och det var inga problem att föra över kartorna till min 60Cs med Mapsource 6.13.7

Det var Garmin som trilskades. Lyckades återställa en backup så löstes problemet. Muppslusk 6.13.7 fungerar tillfredsställande. SP3... kanske jag installerar en dag när jag har tålamod och en fräsch klon av hårddisken vid sidan om.

Nä. Inte SP3 mera. Inte bra. Adobe CS3 slutade fungera istället (längtar tills den kommer till Linux). Systemåterställning är bra ibland.

(och snart kommer någon säga Mac. Men jag har redan hårdvara, så jag tänkte vara lite miljövänlig och slita ut datorn tills skägget blivit grått. Och spara pengar).

Tips: Undvik Vista till varje pris! Jag supportar en hel del användare av Muppsås och det som skapar mest problem är Vista. Överlägset!

Däremot är XP tämligen problemfritt.

Nästa stora problem är Muppsås 6.14. Diverse strul, långsam grafik och helt felaktig skalning. Jag har lagt upp 6.13.7 på min webbsite och det är ett tiotal personer som löst problem genom att tanka hem Muppsås 6.13.7 och backa till denna version.

Klickade snällt OK när SP3 kom, men även efter flera propåer och försök slutar installationen med "Åtkomst nekad" varvid allt återställs (i ytterligare en kvart).

Klickade snällt OK när SP3 kom, men även efter flera propåer och försök slutar installationen med "Åtkomst nekad" varvid allt återställs (i ytterligare en kvart).
Dyligt strul är det mest improduktiva som finns. Bill Gates hämd på mänskligheten. Men vad gäller XP-SP3 så kör jag det på båda mina datorer helt utan problem.

Eftersom det verkar vara det som diskuteras så har jag varken haft problem med vista elle service pack 3 till xp.
Förövrigt tycker jag vista trots alla klagomål man hör är utmärkt iallafall så länge som man har hårdvara med bra drivrutinsstöd.
Bästa operativsystem som microsoft gjort......

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips