Whisperlite 600

tja!
Är du dukitg på att reglera lågan på Whisperlite 600?

Har du några tips ?

ps hur har du löst dom hala kärlstöden? eller bryr du dig inte om dom?ds

Erik

Avrell; sa:
Är du dukitg på att reglera lågan på Whisperlite 600?
ps hur har du löst dom hala kärlstöden? eller bryr du dig inte om dom?ds
Inga problem att reglera lågan, det är en lite fördröjning på den - inte lika omedelbar som gas - så dra ner och vänta lite, sedan lite mer. Det enda man kan gå efter är ljudet, om man inte vill lyfta upp kastrullen :)
Har inte upplevt kärlstöden som hala men jag har buckliga
alukastruller så det kan förklara saken. Bensin for ever! // Roland

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Gör precis som Roland säger. Det kräver lite träning men efter ett par gånger har du nog fått fason på det. Man kan minska trycket (= inte pumpa upp så mycket tryck i flaskan) oxå, men jag tycker personligen inte att detta är av något större värde, kanske möjligen därför att jag praktiskt taget alltid kör köket på full fräs.

Whisperlite kicks ass!

kärlstöden åsså

använder liksom Roland alukastruller så jag har aldrig upplevt stöden som hala. däremot har punktsvetsen släppt på typ ett eller två av mina ben - funktionen är oförändrad så det innebär inte direkt nån katastrof.

ett whisperlitemekartips kan vara att då & då (typ en gång per säsong) skruva av hatten på brännaren och rengöra från ev sotflagor därinne som kan sänka effekten något. knappast ett problem om man kör på ren bensin dock.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips