Weekendvandring

Hej!

Önskar tips på vandring någonstans i Europa, eller Sverige, i maj, fre-sön. Flyg, buss, tåg eller bil. Gärna duktigt naturskönt med helpension! Vart skulle ni själva åka???

Jonas

Ett tips!

Tjena Jonas!
Jag är ju mest såld på svenska fjällen! Vet att Abisko turiststation har öppet 24/2-1/5 2006 sen 9/6-24/9 2006, men det är ju klart då blir det ju inte vandring direkt utan med skidning skulle jag tippa på, men ring och kolla med dem vad de har för aktiviteter i april-maj, tele: 0980-402 00, annars så tycker jag du ska ta och vänta tills i sommar och ta en riktig sommarvandring i typ mitten slutet av juli.
Men kolla in http://www.svenskaturistforeningen.se och om du skulle vandra i Sverige skulle jag starkt reklomendera ett medlemskap! STF tipsar även om utlandet, en bra sida att kolla in!

Lycka till, mvh Mathias

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips