Waypoints från Excel till MapSource och vidare till eTrex Vista HCx

Just det! Som rubriken antyder har jag en lista i Excel med ca 200 waypoints uppställda i kolumner enligt följande:

Nr1 | 1360225 | 6724512
Nr2 | 1360499 | 6719513

Hur får jag över dem i min eTrex Vista HCx

Jag har sökt i hjälpfunktioner och användarhandledning utan att hitta nåt. För det är väl möjligt? Förhoppningsvis också enkelt.

//Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Haha! Helt fantastiskt! Jag har alltså haft samma problem tidigare fast med en äldre GPS, men det kom jag tydligen inte ihåg. Att jag fört över waypoints till den gamla Garmintolvan kom jag ihåg, fast inte alls hur jag bar mig åt, eller att jag fick hjälp här på utsidan.

Tack, Thure för att du hjälpte mig att hitta min egen tråd!

Jodå, det löste sig med hjälp av File Converter, GPS Utility och Map Source men det var lite trixigt och be mig inte att göra det igen eller berätta hur jag gjorde. Trial and error på hög nivå. Ska försöka komma ihåg mina trådar när /om jag stöter på problemet igen :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips